Skip to content
- Postanowienia wstępne
- Niniejszy regulamin, zwany dalej Regulaminem, określa zasady świadczenia przez Fundację SMA, mającą siedzibę w Warszawie przy ul. Przy Forcie 10 lok. 99, zwaną dalej Fundacją, usługi polegającej na umożliwieniu osobom korzystającym ze strony www.fsma.pl oraz jej podstron przekazywanie darowizn pieniężnych na działania statutowe Fundacji.
- Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o Darczyńcy, należy przez to rozumieć każdą osobę korzystającą ze strony www.fsma.pl oraz jej podstron w celu przekazania darowizny.
- Korzystając ze strony do przekazywania darowizn, Darczyńca oświadcza i potwierdza, że zapoznał się z treścią Regulaminu i akceptuje jego postanowienia.
- Aktualna wersja Regulaminu jest zawsze dostępna dla Darczyńców na stronie https://ua.fsma.pl/pl/regulamin/.
- Zasady przekazywania darowizn na stronie
- Darowiznę można przekazać po kliknięciu „Wpłacam” na stronie www.fsma.pl. Po kliknięciu należy postępować zgodnie z dalszymi instrukcjami przekazywanymi darczyńcy przez system informatyczny.
- Przekazując darowiznę Darczyńca może wybrać dowolną kwotę nie niższą niż 1 zł.
- Przekazywanie darowizny odbywa się za pośrednictwem operatora płatności – spółka PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Grunwaldzkiej 186, NIP 7792308495, REGON 300523444, KRS 0000274399.
- Darowiznę można wpłacić za pomocą metod udostępnianych przez operatora płatności, takich jak karta płatnicza (kredytowa lub debetowa), przelew elektroniczny, system płatności mobilnych BLIK, Google Pay lub PayPal.
- Wszelkie informacje przesyłane między stroną www.fsma.pl a systemem operatora płatności są zabezpieczone poprzez szyfrowanie SSL.
- Zwolnienia podatkowe
Fundacja prowadzi działalność w sferze pożytku publicznego. Zgodnie z przepisami prawa art. 26 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych istnieje możliwość odliczenia wartości darowizn przekazanych na rzecz Fundacji od uzyskanego dochodu w roku podatkowym.
- osoba fizyczna może odliczyć darowizny do kwoty równej 6% dochodu przed opodatkowaniem (art. 26 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku od osób fizycznych),
- osoba prawna może odliczyć darowizny do kwoty równej 10% dochodu przed opodatkowaniem (art. 18 ust. 1 pkt. 1 i 7 ustawy o podatku od osób prawnych).
Dowodem przekazania darowizny jest potwierdzenie dokonania płatności, które należy przechowywać przez 5 lat od dokonania darowizny.
- Reklamacje, zwroty darowizny, reklamacje usług PayU
- Problemy z przekazaniem darowizny należy zgłosić Fundacji SMA pod adresem [email protected].
- Darczyńca może złożyć reklamację, jeżeli Usługi przewidziane w regulaminach operatora płatności nie zostały zrealizowane lub są realizowane niezgodnie z jego postanowieniami. Reklamację można złożyć w formie:
- pisemnej na adres PayU S.A., ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań
- elektronicznej poprzez formularz https://www.payu.pl/pomoc) telefonicznej pod numerem telefonu: + 48 61 628 45 05 (połączenie płatne wg taryfy operatora, z którego usług korzysta Darczyńca), od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 20:00.
- Darczyńca ma prawo zażądać od obdarowanego zwrotu darowizny w terminie 7 dni od jej wpłacenia. W celu uzyskania zwrotu należy wysłać e-mail na adres [email protected]. Prosimy o umieszczenie w temacie wiadomości słów: „Zwrot darowizny”. Wpłata, po potrąceniu kosztów przelewu, zostanie zwrócona w terminie do 7 dni roboczych od dnia wpływu zgłoszenia do Fundacji.
- Dane osobowe
- Fundacja SMA jest administratorem danych osobowych Darczyńców. Fundacja zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z Ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) oraz Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204).
- Wpłacając darowiznę Darczyńca przyjmuje do wiadomości, że przetwarzanie danych osobowych ma na celu obsługę darowizny zgodnie z obowiązującym prawem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO – uzasadniony). Dane osobowe mogą być też wykorzystane w celu podziękowania Darczyńcy za wpłatę, kontaktu z Darczyńcą w przypadku problemów z obsługą darowizny lub w celu potwierdzenia wpłynięcia płatności.
- Fundacja gromadzi następujące dane: imię, nazwisko, adres e-mail i kwotę darowizny oraz dodatkowo numer telefonu i kod pocztowy, o ile Darczyńca je przekazał
- Dane osobowe Darczyńców gromadzone są prze okres 5 lat od czasu ostatniej interakcji (wpłaty).